آموزش پس انداز کردن به کودکان به منظور مدیریت مسائل و موضوعات مالی، گامی مؤثر و تاثیر گذاری به شمار می رود. بدون تردید، از دغدغه های حائز اهمیت و بسیار مهم افراد، مدیریت مسائل مالی تلقی می شود. آموزش این مسئله به کودکان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که آموزش مدیریت منابع مالی و پس انداز کردن به کودکان، بستر مناسب و مطلوب را برای تامین رفاه آنها در آینده فراهم می آورد.

از آنجایی که شخصیت فرد در دوران کودکی متاثر از محیط خانواده و نوع روش های تربیتی آنها شکل می گیرد، آموزش پس انداز کردن به کودکان، بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند. بر اساس نحوه و نوع آموزش مهارت های مالی می توان پی برد که فرد در آینده و در مسائل مالی از شخصیت اقتصادی یا ولخرج برخوردار می باشد.

[vc_single_image image=”2627″ img_size=”full” alignment=”center”]

دادن پول تو جیبی به کودکان

در بسیاری مواقع خانواده ها به منظور برطرف ساختن نیاز مالی کودکان، به آنها پول تو جیبی اختصاص می دهند. دادن پول تو جیبی به کودکان به نوعی آموزش فراگیری مدیریت پول ها از آغاز کودکی می باشد.

به طور کلی، بچه های با وارد شدن به سنین چهار سالگی، به خوبی مسائل و موضوعات مرتبط با امور مالی را درک می کنند. بر همین اساس، برای آموزش پس انداز کردن به کودکان باید از همین سن اقدام نمود. آشنایی کودکان با ارقام و اعداد و شمارش آنها، در سنین هفت سالگی صورت می گیرد. در این سن کودکان به خوبی در می یابند که برای خریداری وسایل مورد علاقه خود، باید پول های خود را جمع کنند.

نحوه آموزش پس انداز کردن به کودکان

در زمینه آموزش پس انداز کردن به کودکان، برخی از والدین اعتقاد دارند که در صورت پس انداز کردن خودشان، کودکان نیز این ویژگی را از آنها آموزش می بینند. برای آموزش پس انداز کردن به کودکان، دادن پول تو جیبی به آنها راهکار مناسبی در این زمینه به شمار می رود. چرا که کودکان می توانند ضمن تجربه عمل پس انداز کردن، از برنامه ریزی مناسب برای پول های خود برخوردار باشند.

بر این اساس، در هر ماه کودک مقدار مبلغی را که در دسترس دارد، میزانی را پس انداز نموده و مقداری نیز را به صورت مستقل خرج می نماید. آموزش پس انداز کردن به کودکان به ویژه در سنین کودکی، در آینده برای مدیریت دارایی های آنها بسیار مطلوب و حائز اهمیت می باشد. هم چنین از میزان استرس بسیار کمتری در هنگام مواجه با مسائل مالی برخوردار می باشند.

آموزش پس انداز کردن و نشان دادن و فواید و نتایج ایجاد شد در این زمینه، می تواند در مدیریت مسائل مالی به کودکان کمک شایانی نماید.

شاید دوست داشته باشید :

keyboard_arrow_up