آیا یادگیری زبان دوم برای کودکان در سن پایین مفید است؟

اگر قصد دارید که فرزندتان را برای یادگیری زبان دوم آماده کنید برخی موارد رو جدی بگیرید و حتما به این توجه داشته باشید که فرزندتان قادر به صحبت کردن به زبان مادری باشد و اگر دچار لکنت بود و یا به سختی حرف می زد از آموزش زبان دوم صرف نظر کنید.

یادگیری یک زبان خارجی و جدید چه برای بزرگسالان و چه کودکان نیازمند تلاش های بسیار است. اما فرزندان شما هرچه سن کمتری داشته باشند، یادگیری آن ها راحت تر است.

زمانی که برای آموزش یک زبان دیگر به فرزندانتان مصمم شده اید به مزایایی که در آینده دانستن و استفاده از این مهارت برای آنها خواهد شد، فکر کنید. در زمینه ی کاری آن ها دانستن زبان دوم و حتی زبان سوم معقول تر است و به کمک این مهارت می توانند مسئولیت های بیشتر و فرصت های شغلی بیشتری داشته باشند.

در همین راستا بهتر است که کودکان دلبند شما زبانی را یاد بگیرند که بیشترین تاثیر را در آینده ی کاریشان داشته باشد. امروزه زبان انگلیسی همه گیر ترین زبان در دنیا است که در کسب و کار هم تاثیرگذار ترین است. به همین علت است که اکثر خانواده ها یادگیری این زبان را به نسبت سایر زبان ها در اولویت قرار می دهند. علاوه بر این، زبان های دیگری مثل چینی و اسپانیایی از جمله زبان های رایج در کسب و کارهای دنیا هستند.

مطالعات نشان می دهد که در سطح معنا شناختی و علمی، کودکان با یادگیری یک زبان دیگر خلاق تر هستند، در حل مسائل پیچیده بهتر هستند و معمولا نمره ی بالاتر در آزمون های استاندارد خواهند گرفت. هنگامی که کودکان زبان دومی را می آموزند، درک ساختار زبان های دیگر برای آن ها ساده تر است، به همین دلیل است که کارشناسان می گویند یادگیری زبان سوم حتی از زبان دوم هم ساده تر است.

در سطح شخصی، هرچه فرد بتواند با زبان های مختلفی صحبت کند، ارتباط بهتری با افراد و منابع مختلف دیگر کشورها و فرهنگ ها خواهد داشت. علاوه بر این به کودکان کمک می کند تا فرهنگ های دیگر، حالت ها و سبک های ارتباطی را بهتر درک کنند. این راه باعث تشویق کودکان به درک بزرگی جهان است و ذهن آن ها را به شدت باز می کند که قطعا تاثیر خوبی در ذهنشان خواهد گذاشت.

سرانجام، كودكانی كه در یک زبان خارجی پیشرفته یا مسلط هستند، در هنگام رفتن به خارج از کشور احساس رضایت و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. کشف اینکه آن ها قادر به برقراری ارتباط با افراد خارجی هستند عزت نفس، استقلال و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.

یادگیری در کودکان سریع تر است؟
هنگامی که فرزندانتان هنوز کودک هستند، ذهن آنها هر روزه ساخته می شود و رشد می کند تا محرک هایی که از جهان اطرافشان به دست می آورند را درک کنند.

کارشناسان می گویند کودکانی که زبانی غیر از زبان مادریشان را قبل از نوجوانی می آموزند به احتمال خیلی زیاد نسبت به زبان آموزان بزرگتر درست تر و با تلفظ بهتری صحبت می کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که بچه ها دارای توانایی ذاتی برای یاد گرفتن قواعد زبان هستند که متاسفانه این توانایی ذاتی در بزرگسالی از بین می رود.

اگر چه ذهن کودکان به عنوان ” اسفنج” شناخته شده است که همه چیز را جذب می کند، توصیه می شود تا زمان کافی برای یاد گرفتن کامل یک زبان گذاشته نشده به سراغ زبان دیگری نرود. در غیر این صورت، در بیان درست زبان ها دچار اشتباه می شود.
به هر حال، این یک واقعیت روشنی است که هرچه زمان بیشتری برای یادگیری یک زبان گذاشته شود و هر چه بیشتر از آن استفاده شود مهارت بسیار بیشتری در آن به دست خواهد آمد.

شاید دوست داشته باشید :

keyboard_arrow_up