اگر به عنوان یک پدر یا مادر بدانید که یادگیری زبان دوم چه تاثیری در تغییر دنیا خواهد داشت حتما دست به کار می شوید. در کشورهای توسعه یافته دو زبانه بودن از جمله رایج ترین مهارت هاست.

در این جا کارهایی که می توانید جهت کمک به یادگیری کودکان خود انجام دهید گفته شده است:

به فرزندتان در انجام تمرین هایش کمک کنید.

یادگیری یک زبان مانند یادگیری یک ابزار موسیقی است. برای انجام تمرین به زمان نیاز دارد.

از فرزندتان بخواهید تا روزانه چیزهایی که به او آموختند به شما یاد بدهد. 

توضیح دادن، نوعی یادگیری محسوب می شود. سعی کنید کلمات را به درستی ادا نکنید و اجازه بدهید تا فرزندتان آن را برای شما تصحیح کند و حتی به نحوه ی تلفظتان بخندد.

رویدادهای فرهنگی مرتبط با زبان و فرهنگ مورد مطالعه ی او را پیدا کنید.

مایکل بیکن می گوید: “باید برای بچه ها یک ارتباط شخصی با زبان در حال یادگیری ایجاد کرد؛ زیرا در برخی مواقع آن ها با معلمی که با او ارتباط برقرار نمی کنند، برخورد می کنند”. این موضوع می تواند در جوامع بدون مهاجر و یا توریست دشوارتر باشد. اما اغلب با تفکر خلاق می توان آن را بهبود داد. برای آشنایی با فرهنگ زبان مورد نظر می توانید فیلم های آموزشی مناسب با سن فرزندتان تهیه کنید یا آنها را به مناطق توریست پذیر ببرید تا بتوانند با همان افراد روبرو شوند و خودشان را با آن فرهنگ تا حدودی عجین کنند.

از مدرس فرزندتان در مورد منابع مورد نیازش جهت یادگیری در منزل کمک بگیرید. 

اینترنت، منبع غنی اطلاعات در مورد زبان های مختلف است. بهتر است که از مدرس فرزندتان بخواهید تا منابع موثق و مناسب او را به شما پیشنهاد دهد تا در کنار کلاس های آموزشی از فضای اینترنت و منابع کاملا به روز جهت یادگیری دلبندتان استفاده کنید.

از ویدیو، کتاب و موسیقی زبان دوم استفاده کنید.

 بهتر است که باز از مدرس زبان فرزندتان کمک بخواهید تا منابع مناسب سطح فرزندتان را به شما پیشنهاد دهد. حتی می توانید از ابتدای راه یادگیری او از این منابع استفاده کنید. آشنا شدن گوش فرزندتان با زبانی که در حال یادگیری آن است بسیار در روند یادگیری او موثر است.

با او بازی کنید. 

بچه ها به طور طبیعی هرچه که در اطرافشان اتفاق بیافتد را یاد می گیرند. این کار با بازی هایی در زبان دوم هم قابل انجام است. برای کمک به یادگیری فرزندتان با استفاده از زبانی که در حال یادگیری آن است بازی کنید.

بازی هایی مثل قایم باشک یا هر بازی ای که مورد علاقه ی اوست. به عبارتی سعی کنید همان گونه که به او زبان مادری اش را یاد دادید زبان دوم هم بیاموزید.

به طور کلی در روند یادگیری زبان فرزندتان باید صبور باشید. اشتباه کردن آن ها امری بسیار عادی است. اما شما می توانید با همکاری و کمک به آن ها یادگیری را برایشان شیرین تر کنید و به آن ها اعتماد به نفس بدهید و آن ها را از مزیت های یادگیری آن زبان آگاه کنید.

شاید دوست داشته باشید :

keyboard_arrow_up